درباره من

دکتر ژولیت رودینی روانشناس، مربی آنلاین و محقق علمی در زمینه سلامت روان است. او چندین سال به عنوان روانشناس بالینی در بیمارستان‌های بزرگ آلمان فعالیت کرده است. پادکست او به نام مادو یکی‌ از پادکست های پرمخاطب در حوزهٔ روانشناسی‌‌ست. در کنار فعالیت موفق در فضای اجتماعی اینستاگرم، او نویسندهٔ ده‌ها مقاله‌ی علمی‌ و چندین فصل از کتابهای تخصصی در زمینه روانشناسی‌ و سلامت روان است.مسیر علمی دکتر رودینی با کسب مدرک لیسانس روانشناسی مشاوره از دانشگاه الزهرا در تهران آغاز شد و علاقه و تعهد ایشان به رشته‌ی روانشناسی را تقویت کرد. مهاجرت به مالزی برای اخذ مدرک فوق‌لیسانس روانشناسی قدم بعدی او برای رشد فردی و حرفه‌ای بود. درین دوران، بر موضوعات سلامت روان در شرایط بحرانی، زوج درمانی و انواع اختلالات روانی تمرکز کرد و پایان‌نامه‌اش را در زمینه‌ی تاثیر هوش بر روابط زوجین نوشت.

در ادامه در دوره‌ای تحقیقاتی در دانشگاه اوترخت هلند مشغول به کار شد و بر موضوع خشونت علیه زنان کار کرد. سپس در دانشگاه لایپزیگ آلمان به ادامه تحصیل در مقطع دکتری در حوزه روانشناسی‌ پرداخت و آرزوی بزرگ دروان نوجوانی خود را برآورده کرد. درین مقطع، بر روی موضوعات تروما ( اختلال پس از سانحه) افسردگی و سلامت روان در شرایط بحرانی به صورت تخصصی کار کرد این دانشگاه با سابقه‌ای درخشان در رشته روانشناسی، بستر مناسبی برای رشد علمی و فردی او شد. پایان نامه او در این مقطع تولید ابزاری برای آمادگی روانی در شرایط بحرانی بود که این ابزار در شهر تهران مورد ارزیابی قرار گرفته است.

دکتر رودینی سپس دوره فوق دکتری خود را در دانشگاه علوم پزشکی شریته برلین ادامه داد و در پروژه‌ای پیشگام در مورد پارادایم جدید علمی با بیماران سکته مغزی مشغول به کار شد. این پروژه در انستیتو تحقیقاتی موسسه بهداشت برلین (BIH) شریته، مرکز کوست (QUEST)، و مرکز تحقیقات عالی علوم اعصاب اجرا و به عنوان پروژه موفق شناخته شد. دکتر رودینی جایزه یکی از محققین برتر مسابقه اسلم علمی (science slam) را در سال ۲۰۲۲ در برلین دریافت کردند. ایشان با اساتید مطرح داخلی و خارجی، از جمله پروفسور حمیدرضا خانکه، پروفسور گوردون گایات (Gordon Guyatt) محقق برجسته جهانی، و پروفسور اولریش دیرناگل (Ulrich Dirnagel) پروفسور مطرح آلمانی در حوزه تحقیقات کیفی و علوم اعصاب، همکاری علمی داشته‌اند.

دکتر رودینی در کنفرانس‌های بین‌المللی متعددی شرکت کرده و کارهای علمی ایشان در حوزه سلامت روان در ژورنال‌های معتبر دنیا به چاپ رسیده است. ایشان به عنوان کمک استاد، ورکشاپ‌های علمی‌ مختلفی را برای دانشجویان دکتری و پسادکتری در دانشگاههای مختلف دنیا،از جمله دانشگاه کارولینسکا سوئد ارائه داده‌اند.

 

دکتر ژولیت رودینی